Het leerproces van de leerlingen

    De eerste loop van de leerling

    De lus geeft de loop van de leerling weer. De donker blauwe lus vertegenwoordigd de kennis en het inzicht dat deel uit maakt van leerstandaarden (samen met de kernvaardigheden en attituden) De kennis/inzicht-lus zal de vraag beantwoorden: 'Wat doen de leerlingen en wat is noodzakelijk om te weten om succesvol te kunnen zijn?

    De tweede loop van de leerling

    De tweede lus, zijn de kernvaardigheden die in hoge mate bijdragen tot het succesvol leren. Door de focus hierop te richten zal het leerproces ondersteund worden. Bij deze lus wordt het antwoord gegeven op de vraag: Wat heb je te doen...

    De derde loop van de leerling

    Het laatste deel van de leerling cyclus is de waarden en attitude lus (licht blauw). Deze lus ondersteund in belangrijke mate de lus van de kernvaardigheden en de ontwikkeling van kennis en inzicht. Het geeft antwoord op de vraag: Wie je bent, wie je zijn...?




    De leerling loop - uitgelicht

    De leerlingen doorlopen de volgende cyclus:
    A – Uitvoeren: aan de slag met de uitdaging.
    B – Presenteren: demonstreren wat ze geleerd hebben.
    C – Nabespreken : Denken over wat er gebeurd en geleerd is.